From Byron to the Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Niek Janssen - WaarBenJij.nu From Byron to the Gold Coast - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Niek Janssen - WaarBenJij.nu

From Byron to the Gold Coast

Blijf op de hoogte en volg Niek

11 Juli 2013 | Australië, Gold Coast

Donderdag 11 juli
Main beach tourist park, Main Beach

Nadat we een paar nachten in het hostel Nomads in Byron Bay hebben geslapen zijn we dus met zen 5en op een camping een paar honderd meter verder op gaan staan.
Het waren mooie dagen kwa weer, het was gezellig en het was een mooie camping met het strand op 30 meter lopen. Super relax dus!

Maandag 8 juli zijn wij, Danny, Rene en ik richting Nimbin vertrokken. Rond een uurtje of 10 vertrokken we van de camping en zijn we eerst nog even Byron in gegaan om eten te halen en medicijnen voor Rene te halen.
12 uur ongeveer vertrokken we richting Nimbin, ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Byron Bay.
We zijn eerst nog een stuk terug gereden naar Ballina omdat een Nederlands meisje die bij Woody's surfshak werkt ons had verteld dat je daar heel goedkoop kleren kan kopen. Helaas konden we de winkels die ze bedoelde niet vinden. Dus zijn we maar richting Nimbin gegaan.

Zoals het al wel vaker is voorgekomen liep de trip iets anders dan gepland.
Onderweg in een 1 of ander dorpje reden we een rotonde met twee banen op, wij reden in de linkerbaan die aangaf dat je daar links en rechtdoor kan, wij wouden dus rechtdoor. Op de rotonde kwam ineens een vrachtwagen naast ons in de binnenste rijbaan, die wou ook rechtdoor. Ik weet niet precies hoe het kon dat de vrachtwagen ineens naast ons op de rotonde zat maar het ging niet helemaal goed.
Ik zat rechts achterin en zag de vrachtwagen ineens heel dichtbij komen. We raakten elkaar en tot overmaat van ramp liep de twee baans rotonde over in 1 baan met vangrail aan de zijkanten. De bedoeling was dus dat we zouden ritsen, maar aangezien we al een paar seconden zij aan zij reden ging dat een beetje moeilijk. We zagen de vangrail en de paaltjes die ervoor stonden al heel snel dichterbij komen. We raakten al een paar paaltjes maar konden gelukkig nog net voor de vrachtwagen de eenbaansweg op en raakten gelukkig de vangrail niet. Vanaf de rotonde loopt de weg over een brug en is er een zijstraatje die naar beneden loopt. Als we de vangrail hadden geraakt waren we waarschijnlijk gelanceerd en op de kop naar beneden gevallen, in dat opzicht geluk gehad dus! De vrachtwagen raakte met zen linkervoorwiel de rechterkant van de auto.
De velgen van de vrachtwagen maakte behoorlijk wat schade net boven het rechter achterwiel en aan de rechterachter deur. Ook is de bumper wat beschadigd en de spiegel.
We hebben alles netjes afgehandeld met de chauffeur.
Het is waarschijnlijk onze fout omdat wij hem voorrang hadden moeten geven, het is een heel rare rotonde en er staan geen borden die aangeven dat het een eenbaansweg word.

Nadat we alles afgehandeld hadden zijn we terug gereden naar de plaats des onheils om te kijken wat de voorrangsregels daar nou zijn.
Net boven het rechterachter wiel was veel schade en 'uitsteeksels' die heel scherp waren. De anderen zeiden nog tegen me pas op met in en uit stappen want het is heel scherp. Maarja, gelijk de eerste keer dat ik uitstapte haalde ik met mijn been langs die scherpe punten, ik dacht dat het wel mee viel maar ik had toch een aardige snee in men rechter kuit en er kwam behoorlijk wat bloed uit.
Rene en Danny hebben toen maar eerste hulp verleent. Haha

We hebben later via het politiebureau onze weg vervolgt naar Nimbin.
We hebben daar 1 nacht op de camping ; Nimbin 'Crystal' Tourist Park gestaan.
Iedereen die weet wat Nimbin voor een dorp is kan wel raden wat we daar gedaan hebben, haha..

De volgende dag zijn we richting Surfers Paradise gegaan en uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Main Beach op de camping; Main Beach Tourist Park. Dat is ligt paar kilometer van Surfers Paradise.
We staan hier nu sinds afgelopen dinsdag en dit is net zoals de vorige camping meer een familie camping. Er staan veel ouderen en bijna geen backpackers.
De bedoeling was om vandaag verder te rijden naar Brisbane maar we zijn gister overgehaald om hier nog een paar georganiseerde feestjes mee te maken en dus vertrekken we pas zaterdag.

Maandag begint onze cursus en vanaf dan als het goed is 3 maanden aan het werk. En dan is het dure, mooie, relaxte, ongezonde en vrije leventje voor een tijdje voorbij.

Cheers

• 11 Juli 2013 - 08:40

Moeders:

Heey Niek wat een spannend verhaal. Schrik er wel een beetje van, maar gelukkig zijn jullie er zonder al te veel schade goed van af gekomen. XX

• 11 Juli 2013 - 08:50

Andre:

Hallo niek. wat een verhaal weer. gelukkig dat alles met jullie goed is.
    Geniet nog ff van het goede leventje.
    Veel plezier nog,
    Geniet ervan

groetje andre

• 11 Juli 2013 - 09:15

Jan:

Hoy Niek
    Inderdaad een spannend verhaal en ik ben ook blij dat jullie er zonder al te veel kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
    Toch lastig met al die spookrijders.(links rijders)
    Als je van de schrik bent bekomen moet je nog maar even van je backpackers leventje genieten,want straks wordt het herd werken.
    pas goed op je zelf en de anderen.
    Geniet ervan en de groeten.
    Je vader

• 11 Juli 2013 - 12:44

Annelies:

Ha die Niek,
    Dat was ff hectisch, maar gelukkig heb je daarna in Nimbin kunnen relaxen ;-).
    Geniet nog van je laatste dagen luieren en succes in de aankomende 3 maanden.
    Groetjes de Ollie's

• 11 Juli 2013 - 16:29

Ans:

Heey Niek,
    Even schrikken dus! Gelukkig alles meegevallen.
    Ik heb even gegoogled naar Nimbin, ha ha. Daar zijn jullie de schrik wel weer te boven gekomen, ziet er geweldig uit.
    We volgen je op de voet en via streetvieuw is alles helemaal goed te zien.
    Relax en geniet! Een groet, Ans

• 11 Juli 2013 - 19:56

Ria:

Heftig Niek! Pas goed op jezelf daar en geniet vooral!
    Groetjes Ria

• 17 Juli 2013 - 20:14

Christian:

hee Niek avondtuurlijk en spannend verhaal!
    en idd door het oog vd naald ja niet teveel meer aan terugdenken dus
    heel veel plezier en succes nog! vriendelijke groet van Christian